woensdag 23 juli 2014

Moedig

Ook hier in Frankrijk volgen we al het nieuws rond de verschrikkelijke vliegramp. Via de krant op onze Ipad en de TV. Ik merk dat ik instemming voel bij elke stap van de regering in Nederland in deze kwestie. Meestal is dat wel anders. Ik lees ook dat veel mensen dit allemaal te langzaam vinden gaan. Ik voel echter waardering voor de de-escalerende werking die ik hier vanuit zie gaan, nog even afgezien van de uiterst ingewikkelde kwestie waarbinnen 'dreumes' Nederland zich bevindt. Alles moet snel tegenwoordig en nu worden we geconfronteerd met zaken die immens veel geduld van ons vragen, zeker als je ze afzet tegen onze emoties die de slachtoffers natuurlijk meteen het volgende moment in Nederland wilden hebben. Ik begrijp wel dat de gevoelens van onmacht ons drijven tot 'willen doen', want dan zijn we daar weer even van verlost. Maar binnen al deze vertragende factoren van partijen, belangen - en cultuurverschillen  (en vast nog honderd andere zaken die meespelen) én alle kritiek, zet de overheid zijn stappen, weloverwogen, doordacht, vooralsnog conflictvermijdend... Je zou kunnen zeggen, polderend. Dat we als klein land hierin voorgaan, vind ik heel mooi om te zien en ik hoop van ganser harte dat we dit volhouden. Misschien tegen alle commotie in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten