vrijdag 18 maart 2011

Kringloop plezier!

In de aanloop van de werkelijke koop van deze boerderij waren er heel wat 'franse' hobbels te nemen. Na de bezichtingen in september 07 en de eerste mondelinge onderhandelingen in december, kwamen er onderzoeken van water, bodem, mogelijke houtrot en asbest, gevolgd door notariële aangelegenheden in 08, die ons met elkaar een halfjaar bezig hielden... Op mijn verjaardag werd de koop dan toch écht gesloten.
De notaris grapte nog: "Het grootste verjaars-cadeau ooit, mevrouw"?
Wat gebeurt er dan met je in die tussentijd, 650 km verderop...terwijl je een boerderij aan het kopen bent?
Het verlangen op de plek zelf aanwezig te zijn groeide met de dag en mijn oplossing om lucht én vorm te geven hieraan was om spulletjes te gaan zoeken die ik in 'de boerderij' verwachtte nodig te hebben.
Ik struinde kringloopwinkels af - en met mij mijn vriendinnen en schoonzussen - en de zoekopdracht was: servies - en keukengoed, kleur: blauw-wit.
Iedereen vond het enorm leuk om mee te zoeken en de verzameling groeide en groeide...
Nu we de keuken hebben gerenoveerd is er een mooi plekje vrijgekomen voor al die schattige kleine espressokopjes die in de loop der tijd verzameld zijn.

Ik gebruik ze behalve voor espresso ook voor toetjes, chocolademousse of wat dan ook - en nu...nu heb ik ze boven het aanrecht hangen en kan ik er elke dag van genieten, zelfs als decoratie!
Dus alsnog dank voor het verzamelen, lieve vriendinnen!
Het wordt misschien tijd dat ik een nieuwe zoekopdracht verzin ?  ;-)

1 opmerking:

  1. Leuk zeg, zo die kopje opgehangen. Wat zijn er toch altijd leuke dingen te vinden in de kringloopwinkel hè.

    groetjes Jodie

    BeantwoordenVerwijderen