donderdag 17 maart 2011

Biggenkist

Bij de koop van ons huis waren wat extra's ingesloten...zoals onderstaand 'ding', wat we in een schuurtje vonden.

Bij navraag bleek het een biggenkist te zijn, waarmee men vroeger naar de markt ging. Het ontwerp verdient de hoogste prijs voor simpelheid, vind ik...de handvatten vormen gewoon het verlengde van de constructiebalkjes en scharnieren via een bout. Hier heeft zelfs Ikea het nakijken!
Omdat we de schuur aan het leegruimen zijn moest de biggenkist even naar een andere plek. Met zijn tweetjes droegen we hem dus...en de kist zelf is al behoorlijk zwaar, zonder de biggen! "Vandaar die grote families", zei mijn wederhelft.
Wat te doen met zo'n authentiek boerending? Verzagen en opstoken in de kachel kán gewoon niet, ik ben geen cultuurbarbaar. Maar in de tuin zetten - zodat hij nog wat eer krijgt - met geraniums erin is ook zowat...dan loop ik weer de kans teveel 'burgerpunten' uitgedeeld te krijgen van dochterlief.
Wie helpt me met een goed idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten