donderdag 26 november 2015

Fazant op visite!

Terwijl ik op de bank zit te lezen zie ik buiten opeens een mooie fazant langs onze haag schuifelen... prachtig! Echt een volwassen exemplaar met een hele mooie lange staart, een vrouwtje. Wel vaak gezien maar nog nooit in eigen tuin. Ik kijk snel of poezen en hond binnen zijn, ja, de kust is veilig voor haar.
Ze loopt heel wat keertjes statig heen en weer, soort van paraderen. Misschien op zoek naar iets te eten, wat ze ergens hoorde daar? Of dacht ze dat het hier goed schuilen was na mijn blog van gisteren...?
Ik fotografeer haar vanuit de woon - en slaapkamer boven maar wil nog dichterbij komen, dus sluip naar buiten ...
Het grind verraadt me natuurlijk, hoe zacht ik ook sluip.
Ze houdt zich doodstil, eigenlijk langer dan dat ik dat kan met mijn camera. 
Dan verdwijnt ze langzaam in de haag, ook weer zeer statig!


Au revoir, faisan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten