woensdag 18 november 2015

Aangenaam?


Het gaat maar door met die aangename temperaturen... Het voelt vreemd om naar buiten te gaan en nog steeds een soort warmte in de lucht te voelen - niet passend bij half november - maar lekker is het wel! De rozen bloeien door, koolzaadvelden gaan voor de derde keer in bloei dit jaar! Met de zon er af en toe bij zelfs zeer aangenaam. We zijn bofferds! 
In dit opzicht dan... 
Sinds maandag zijn we na een oppastijd terug in Frankrijk en het kost me deze keer meer moeite me echt weer thuis te voelen hier. Nederland ervaarde ik als heel druk, maar dan ook overal druk! Niet alleen het verkeer, ook alle winkels, school en straat, alsmaar parkeerplek zoeken, vooral veel veel auto's. En dan was ik niet eens in een grote stad!
Dus ik keek wel uit naar de kalmte van het platteland. Nu ik er ben voelt ik me een beetje verloren hier. Last van de omschakeling... Wat moet ik in dit hele grote huis met al die stenen... hoe ga ik me hier ooit weer cosy voelen? Beetje poetsen en opruimen en daarna nestelen  helpt... maar voor nu nog niet genoeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten