woensdag 28 augustus 2013

L'obélisque!

Al een paar jaar zoek ik naar een mooie zonnewijzer... Dat valt niet mee, meestal vind ik ze te tuttig en te klassiek. Maar nu is er een nieuwe brocante geopend in ons buurdorp Bellême en een deelnemer van de schilderweek tipte mij over deze obélisque. Dus zijn we er samen de volgende dag heengereden en hebben we er allebei (!) eentje gekocht.
Zie hier mijn nieuwe aanwinst en trots:


Hij is geroest - wat ik erg mooi vind staan bij de tinten in de tuin - en ik heb hem geplaatst midden in een border. Omdat hij manshoog is kunnen er volgend jaar lekker klimplanten in en verrijst de bol als het ware uit de struiken op. Dat plaatje heb ik er in ieder geval van in mijn gedachten.
"Alsof hij er altijd gestaan heeft", zei een deelnemer uit de schilderweek, toen ik hem plaatste.
Persoonlijk vind ik dat er geen mooier compliment is...
Door niet gedreven te zoeken komen de dingen die hier écht mooi passen wel op onze weg (of andere die ons verrassen). Een magische gedachte wellicht, maar zo ga ik er graag mee om. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten