donderdag 8 augustus 2013

L'arbre peuplier

Onze abeelboom (peuplier) heeft tijdens de hevige storm van vorige week een aantal dikke takken verloren. Verder hadden we een forse lekkage doordat het inregende bij een slaapkamer maar dat is weer opgelost. Dweilen en laten drogen... De ramen waren daar open gewaaid en er kwam een enorme hoos regen en hagel binnen. Binnen 2 minuten liep het langs de slaapkamervloer en dus plafondranden beneden de woonkamer in (om precies te zijn mijn nek in, want ik stond voor het raam te kijken naar die bui, ah...).
Met de abeel was het erger. Een forse tak was afgescheurd en zo'n 'wond' moet snel verholpen worden anders loopt de boom kans op infecties. Maar het afbreken was behoorlijk hoog in de boom gebeurd, dus vond ik het een angstig avontuur waar Ton aan begon.
Met onze nieuwe ladder en de nodige voorbereidingen lukte het echter prima!
De takken zijn nu afgezaagd, waardoor er een rechte, gladde wond ontstaan is die vervolgens is behandeld met wondafdekmiddel. Als een echte 'zuster' gaf ik de verlengde kwast met het zalfje aan, ondertussen roepend: "Hier dokter...".
Niet Ton maar mijn schoonzoon aan de andere kant van de heg antwoordde echter "Ja..." want dat is de echte dokter in onze familie! 
De verloren grote tak is verzaagd en ligt reeds op de brandhoutstapel te drogen.
De schade opnemen en de klus inschatten
(met dochter)





Ik zat erbij en keek ernaar...
ondertussen mijn broodje etend



De kleinere takken zijn versnipperd en liggen op de paden tussen de moestuinbakken in. De hele handel heeft Ton dus weer verwerkt...
Zo is er elke dag iets te doen op een domein als het onze!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten