dinsdag 10 september 2013

Eigen schilderweek!

Afgelopen week heb ik in de Lot doorgebracht en zelf kunnen schilderen o.l.v. Karin Touw (die ook bij ons schilderweken verzorgt). Het vond plaats op een prachtige locatie, we hadden schitterend weer, leuke deelnemers, dus alles was aanwezig om er een geweldige week van te maken. Ik had al een voorgevoel dat we een paysage (landschap) gingen maken dus had me voorbereid op hoe ik dat anders dan traditioneel kon doen. Toch werd het nog een hele worsteling, de eerste dag, om het 'anders' te doen. Wilde alles door elkaar, geheel niet gefocust en kwam er niet goed uit. Wilde het landschap wat ik zag abstraheren maar niet helemaal etc. Gelukkig werd ik geïnspireerd (via het blad Palet) door een schilder die fragmenteert, dat wat je ziet in fragmenten schilderen. Dat gaf me weer een richting en met de hulp en blik van Karin hierin ben ik er uiteindelijk uitgekomen en ook tevreden over, in die zin dat ik er vrolijk van word. Dat is fijn!

Dit is het resultaat van de opdracht|: orde en chaos

Na een bezoek aan de grotten bij Pech-Merle,
hebben we onze inspiratie verbeeld in een schilderij
met aardetinten en grotachtige structuren...

Laatste lijntjes bijwerken voor de expo aan het eind
van de week


Na een dag schilderen was een duik
en een wijntje zaaaaalig!
Het was in één woord weer heerlijk om zo ongestoord met mijn hobby bezig te kunnen zijn en bij de maaltijden gewoon aan te kunnen schuiven en onze ervaringen uit te wisselen... écht vakantie!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Elly
    Hoorde vanmorgen van Karin hoe geweldig het in de Lot was. Hoe mooi de omgeving heerlijk gegeten en gezwommen.En je schilderijen zien er geweldig uit.
    Fijn dar jullie zo genoten hebben.
    Heel veel groetjes Hettie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig geweest Elly!
    En als jullie nog eens een klusweek hebben stel ik voor om ook voor zo'n zwembad te gaan!! Haha!!
    Gr. Rian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Hetty, lief dat je ons zo volgt en dank voor je compliment, liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rian, die plannen waren deze zomer reeds gesmeed, maar nu weet ik het zeker,dat zwembad gaat er komen! Lieve groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen