donderdag 23 augustus 2012

Poelkikkers...?

Prachtig om te zien als ik voorbij de vijver loop, de twee of drie alerte kikkerlijven nét boven het water uit...Groen met prachtige streepjes. Ik denk terug aan de vakantieweek hier met mijn kleinzoon toen ik het spelletje deed om de vijver voorzichtig stap voor stap te benaderen en met spanning te wachten tot ze ...hopla... in het water sprongen. Gezien hun kleur dachten we dat het boomkikkers waren maar bij nader onderzoek blijken het poelkikkers te zijn. Op dit moment ben ik een schilderij aan het maken van een kikker dus hun uiterlijk boeit me enorm, vooral om al die kleurschakeringen en plooien van hun huid goed op het doek te krijgen...Schaduwoefeningetjes!
Ik laat jullie graag meegenieten van de mooie foto's.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten