zondag 26 augustus 2012

Dimanche à la campagne...

Verslag van een genoeglijke zondag op het platteland...Uitslapen, koffie en daarna naar de rommelmarkt, vlakbij! In Le pin la Garenne, 6 km bij ons vandaan. Daar is een mooi interieurzaakje wat op de jaarlijkse vide-greniers (rommelmarkt) altijd zijn gordijnstalen verkoopt. Voor mij een soort 'schatten' waar ik weer mooie kussens van kan maken...maar helaas dit jaar niet in de verkoop. Ik heb wel mijn adres achtergelaten i.v.m. prachtige behangboeken van Flamant. In het gesprekje wat ik met de eigenaresse had vertelde ik haar dat ik die prachtige behangetjes zo mooi kan verwerken in mijn schilderijen. Dat leidde tot een uitnodiging om wat van mijn werk te komen laten zien, altijd leuk! Was erg trots op mezelf dat ik dat in mijn beste frans toch gewoon maar aanga...
Verderop stond onze gepensioneerde burgemeester met zijn vrouw Marie-Therese, bij wie ik Taichi-lessen volg, met een kraampje vol oude spulletjes, mooi en lelijk door elkaar. Daar viel ik op een gaaf, oud eiken stoeltje dat ik deze winter ga opknappen... Zij ( ja!) zal vast mooi staan op een van onze slaapkamers.

Ik zag nog oude sleutels, die vanmiddag meteen in bad mochten in de Coca-cola en die nu weer toonbaar zijn...ter decoratie in de gite vanwege hun mooie vormen!


Aan het eind van onze route zag ik plotseling heel veel oeuf-en-cocotteschaaltjes bij een tafel met restanten van een hotelkeukeninboedel... Wat is een kokkin zonder die schaaltjes? Dus meteen 12 stuks gekocht, helemaal gelukkig! Staan al schoongeboend in de buffetkast.


Thuisgekomen kreeg ik zin om een echte hollandse appeltaart te gaan maken (dat is jaren geleden...) met appels uit onze tuin voor vanavond bij de laatste uitzending van zomergasten waar ik me erg op verheug. Die staat inmiddels te geuren in de oven...


Gezellig ook om samen met onze goede vriend Johan - die ons morgen komt helpen met weer wat kuubs hout te klieven - van te smullen!
Ik heb dus een zorgeloos en genoeglijk Frollandse dag hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten