vrijdag 3 juni 2011

Plein des roses et des roses partout!

Nog niet eerder hebben de rozen er in onze tuin zo mooi bijgestaan! Een plaatje...Als ik de bloeiende rozen op dit moment zou tellen, zouden dat er meer dan duizend zijn. Wat een rijkdom! In vroegere tuinen heb ik nooit rozen gehad en ook niet zelf gezet (te moeilijk, dacht ik) maar nu ik zoveel rozenstruiken verzorg omdat ze nu eenmaal bij het huis staan, vind ik het eigenlijk een fantastische plant, eigenlijk wel mijn lievelingen .. Vandaag kregen sommigen een VIPbehandeling, onkruidjes weg, de waterloten weggesnoeid (nemen onnodig veel energie van de plant), uitgebloeide bloemknoppen weggeknipt, water, water, water en flinke scheppen rulle aarde met rozenmest erdoorheen onder de bibs en vervolgens weer water...Als ik wil dat ze de hele zomer mooi bloeien, moet ik ze goed voeden, nietwaar? Even een impressie...
Heerlijk om ze vóór de drukke periode met onze workshopgroepen begint goed te kunnen verzorgen...
Terugkijkend op de dag vind ik dat ik hier een 'roosmantisch' leven heb; de hele dag te werken in de rozegeur, snoeien op mijn dooie akkertje...subtiele verschillen in geur op te merken en ja, toch steeds opnieuw getroffen worden door de broosheid en schoonheid van deze bloem.
(En ook steeds te schrikken van hun gemene doornen!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten