maandag 13 juni 2011

Stadse dame viert overwinning!

Voor de groepen arriveren ga ik alles nog eens na of het lekker schoon is...Er zijn altijd , zeg maar, moeilijke plekjes in de boerderij die ik niet zo goed durf schoon te maken. Diepe donkere trapkasten, waar zo maar een kanjer van een spin of zes uit tevoorschijn kan komen en ik (au, mijn hoofd) niet snel terug kan duiken.
Een ander voorbeeld is op zolder waar op de bovenkant van de halve meter dikke muren - daar waar de dakspanten op rusten - van 'alles' op ooghoogte ligt. Wat dan? Gruis, zand, vogelpoepjes, muizekeutels, strootjes die vogels/muizen hebben gebruikt om nestjes te maken (vermengd met dikke stoffige webben), schroeven van het isoleren van het dak, losse steentjes... Levenloos dat gelukkig wel, maar oude, stoffige zooi. Sommige plekjes hebben na de bouw in 1850 geen stoffer meer gezien, vermoed ik. Bwèh! Het liefst zou ik er een grote stofzuiger op zetten en alles zo opzuigen...maar pas possible i.v.m. te grote brokken steen. Dus met stofkapje voor eerst met stoffer en blik en daarna de rest met de stofzuiger. Er zitten kleine en grote gaten tussen de stenen, sommige stenen liggen los. Die tilde ik voorzichtig op, maar ik denk dan dat er zomaar een supergrote spin of muis kan wegschieten. Niet dat ik daar echt bang voor ben, maar ik schrik zo van hun snelheid. Hè-hè, na een uur was deze klus geklaard (geen beest gezien), plus alle webben van de muur gestofzuigd. Wat een overwinning dat ik dat vandaag tóch maar gedaan heb! De volgende klus is de bovenkant vol te gieten met cement zodat alle lossen stenen aan de bovenkant weer vast komen te zitten, maar dat kan pas als de zolder afgetimmerd wordt...dit najaar ofzo.
Maar bijgaand een foto van hoe het dan gaat worden. Quelle difference!!



Reeds schoongemaakt, dat wel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten