maandag 14 mei 2012

Afscheid van een prachtige schilderweek...

De laatste wasjes draaiend kijk ik terug op een fantastisch leuke schilderweek afgelopen week hier op La Sauvagère! Een bezielde en kundige docente met zeer gemotiveerde (en gezellige) deelnemers, een fijne combinatie. Een mooi programma ook... De week hield verschillende thema's in zoals een dag impressionistisch werken (Normandië is immers de bakermat hiervan), een dag Matisse, een dag abstract proberen te werken etc...Iedere keer weer verbaast me het tempo waarin de hoeveelheid schilderijen gemaakt worden. Wat ik er zelf zo leuk aan vindt...aan tafel mensen met verfspatten aan de handen, de gesprekken over de worstelingen met een schilderij, een lijn van 'verse' werken tegen ons huis aangezet, al die kleuren om me heen en nog heel veel meer! Op de laatste dag exposeerden ze alles en sloten we af met een feestelijk buffet. Na zo'n leuke week vallen wij een beetje in een gat, stil hier...we gaan dan maar hard aan het werk met schoonmaken en wassen enzo. Dat is nu achter de rug, er is weer tijd voor de tuin en spelen met de dieren en aandacht voor elkaar, ook fijn!




4 opmerkingen:

  1. Ook voor de cursisten is het afkicken na zo'n geweldige week. De zorg en aandacht van jullie, die mis ik. Karin en ik hebben bij een kopje thee nog even de week doorgenomen en weer flink gelachen!! Want dat hebben we afgelopen week.Nadat ik alles opgeruimd en gewassen had, ben ik ook maar in de tuin gaan werken. Gelukkig iets minder gras en onkruid dan bij jullie! Haha! Foppe mis ik ook. Geef hem maar een extra kroel van mij. Nogmaals bedankt voor een geweldige week en ik hoop nog eens terug te komen. xxx Rian.
    P.S. Ik blijf je volgen op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komische, lachende en lieve Rian, ik zit hier werkelijk een beetje te blozen bij al die lovende woorden van je...dank! Ja, het was echt geweldig! Van Foppe krijg je een dikke hug terug (van ons ook). Ik heb op mijn PC snel een map hekwerken en kookfoto's erbij aangemaakt en al jouw prachtige foto's in opgeslagen. De foto's van afgelopen week worden vanavond op de site geplaatst. Als herinnering en om nog veel plezier van te hebben. Hoop je graag weer te zien! Groet Elly
      PS Open atelierweek 19-25 augustus :-)

      Verwijderen
  2. Wat hebben we `n gezellige week gehad,geschilderd,heerlijk gegeten en gelachen.Het zingen en dansen en de gesprekken rond het kampvuur.Mede door jullie gastvrijheid en warmte is het `n onvergetelijke week geworden. Ook ik kom zeker terug om te schilderen en ook om `n kookworkshop te volgen.
    Liefs Hettie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Hettie,
    Dank voor je verwarmende woorden. Heel erg fijn als je terugkomt, ik heb genoten van je vrolijkheid en al je liedjes...
    Salut!
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen