donderdag 2 februari 2012

Nostalgique...

Bonjour!
Dit was mijn eerste blik naar buiten vanochtend. IJsbloemen op de ruiten van de slaapkamer....dat is iets wat ik me alleen uit mijn kindertijd kan herinneren. Daarna waren er altijd huizen met CV. Douchen lukte niet want de waterleiding is bevroren. Geen nood, we hebben altijd nog onze bron, dus zetten we hem om en hebben weer water. De waterleiding van onze bron komt binnen in een keukenkast en raakt nooit bevroren...wat een luxe. Nu bij de kachel, we kunnen niet veel anders...
De cellosuites van Bach op, lezend, bloggend...très agréable!
Met deze temperatuur (overdag - 8, 's nachts -12)  stoken we een volle kruiwagen houtblokken per dag weg en daarbij hebben we twee petroleumkachels en een elektrische kachel aan, maar overal is het aangenaam. Als we opstaan is het nog 15 gr in de woonkamer en dat is fantastisch, vergeleken bij de 10 gr van vorig jaar. Bij 19 gr voelen we ons verwend! Maar ondanks dat het mooi weer is, waait er een snijdende wind die maakt dat het aanvoelt als - 14, dus mij niet gezien buiten, hoogstens een snel rondje met Foppe in de vroege middag. Mijn wangen springen gewoon open bij deze kou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten