dinsdag 28 februari 2012

Les petites decisions

Overgewicht is hier minder gangbaar dan in Nederland. In veel tijdschriften en ook in de reclameblaadjes van de supermarkten staat veel informatie hoe dit te voorkomen onder het mom van eten... dan ook bewegen! In het boek dat ik nu lees: Lunch in Parijs, vraagt de Amerikaanse die in Parijs woont zich af hoe al de Franse vrouwen zo slank blijven... Terwijl hier in Frankrijk toch bijna alles om eten draait!
Ook ik wil elke dag wel een nieuw recept uitproberen met een product wat ik nog niet ken en graag wil proeven, maar als ik dat zou doen zou ik zeker snel 100 kg wegen... Wat ik niet wil, dus wat te doen?
Franse vrouwen hanteren hiervoor de regel van de petites decisions (lees ik)... de kleine verstandige keuzes - temidden van zoveel andere - waardoor je gewicht niet uit de hand gaat lopen. Een klein stukje taart, een puur chocolaatje in plaats van ijs toe, geen frietjes maar wat extra groenten... Discipline dus!
Na de krokettendag dus heel wat petites decisions hier...ha-ha!
    
Amusant boekje met veel echt Franse recepten tussen haar belevenissen daar door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten