donderdag 25 augustus 2011

Win win

Afgelopen zondag lekker weer een rommelmarkt bezocht en wel in eigen dorp!
Het was Jaarfeestdag in Bellavilliers. Dat begint met een H. mis (vaak met doop), waarbij tot slot iedereen wordt getrakteerd op een plak brioche (zoet brood), uitgereikt bij het verlaten van de kerk. Daarna worden bij het herdenkingsmoment (naast de kerk) de doden herdacht uit de eerste Wereldoorlog. Dan barst het feest los: bier, wijn, patat en worst en iedereen de vide-greniers (rommelmarkt) op. Tussen de normale rommel zag ik ook veel mooie dingen: een oude spiegel, een rol heel antiek behang (om oude kast van binnen te behangen), heel oude postkaarten, een kinderboekje (heel goed voor mijn Frans) en een oude zinken emmer. Allemaal gekocht! De boer waarvan ik de emmer kocht had al een aantal glaasjes op en noemde volgens mij uit pure ballorigheid de prijs van 5 euro. Ik vond het een prima bedrag en ging erop in. Zijn dag kon niet meer stuk. Nog even en hij had lachend met zijn handen op zijn knieën geslagen: 5 euro voor mijn oude emmer, die is gek! Dat bedrag is veel voor een boer hier.
Maar ik ben heel blij met mijn mooie emmer voor in de tuin, dus dat was met recht een win-winsituatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten