zondag 14 augustus 2011

Al weer voorbij...

De schilderweek is voorbij gevloooogen! Op mijn netvlies staan nog vers alle indrukken en alle schilderijen die deze week gemaakt zijn. Maar zaterdag zijn de cursisten al weer huiswaarts gegaan, jammer! In mijn rondje in de tuin zag ik in de bloemenbak nog een stille getuige: een penseel dat stond te drogen...
Deze week stond in het teken van Impressionisme. Er is geoefend in een Monet, Seurat en tenslotte Gauguin-stijl.

Leerzaam om te zien hoe zij bezig waren, ook voor mij aan de zijlijn. De deelnemers stonden twee dagen lang te oefenen in het landschap weergeven in puntjes (o.a. Seurat): pointillisme, wat hier en daar wat moeite gaf, omdat er grenzen verlegd moesten worden. Je wilt sneller, anders, op je eigen manier, maar het thema is: via gekleurde puntjes.





Maar ... de resultaten waren er dan ook naar! Verrassend prachtig, allemaal! De strobalen om ons heen leende zich natuurlijk prachtig voor dit soort landschapjes, oftewel paysages. Mazzel dat die er nog stonden!
Vrijdagavond hebben we de week met een expositie, een fotopresentatie en een buffet samen feestelijk afgesloten, heel erg leuk en gezellig. Wat een voldaan gevoel dat we weer zo kunnen terugkijken op deze week!

Vandaag op de rommelmarkt in Bellême nog wat spullletjes gevonden - ook gestippeld - die ik cadeau kreeg van een lieve deelnemer, die nog even was gebleven...een superleuk aandenken, vandaar dit laatste stilleven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten