vrijdag 29 juni 2012

Grootmoederen...


Afgelopen week heb ik bezoek gehad van onze dochter met de kleinkinderen en haar lieve vriendin. Het was in alle opzichten een héérlijke week met ze, waarin ik lekker volop oma kon zijn! Zelfs geen tijd om te bloggen! Vanochtend zijn zij vertrokken en viel ik in een behoorlijk gat zo zonder die kinderstemmetjes om me heen...Praktisch als ik ingesteld ben ga ik dan maar poetsen. Dat moet immers toch gebeuren en die bezigheid laat me gelijk de ruimte wat te mijmeren... Terwijl ik de grassprieten op de vloer in huis met de stofzuiger te lijf ga, zie ik op mijn netvlies nog de dolle pret die onze kleinzoon samen met mijn man had op de motormaaier. Maar ik zie ook nog de grassprietjes op zijn natte, blanke voetjes voor me als hij weer eens een rondje vanuit zijn zwembadje over het grasveld spurtte...De hele week heb ik me niet druk gemaakt over de rommel en kon ik de neiging op te gaan ruimen goed weerstaan. Ik ben blij dat ik de tijd genomen heb van hen te genieten, gewoon naar ze te kijken als ze speelden of met ze te spelen, te praten, voor te lezen, samen doperwtjes of aardbeitjes te plukken, een puzzeltje te maken. Ondertussen was en strijk ik het 20 jaar oude lievelingsdekbedhoes van dochter, waar nu kleinzoon weer onder sliep, time flies! Het speelgoed, de leesboekjes en serviesjes gaan weer in de grote kist, alle knuffels erbij... Mijn schattige, goedlachze en mollige kleindochter had ik deze dagen zoveel als ik kon in mijn armen. Terwijl ik haar sokje - wat is blijven liggen - aan de waslijn ophang kan ik dat nog steeds voelen, die zachtheid van haar huidje en haar vetjes! Tegen het eind van de dag heb ik afscheid kunnen nemen van alle fijne dingen en is alles weer schoon en opgeruimd hier en in Nederland mijn 'kostbaarste bezit' weer veilig thuis gearriveerd...Rust! Poes Jules kan niet wachten tot ik zit, mijn schoot is weer voor hem!



 



1 opmerking:

  1. Mollig? Vetjes? Beetje meer eerbied voor mijn dochter hé?!! :))

    BeantwoordenVerwijderen