zaterdag 16 mei 2015

Le portrait

Een belangrijk onderdeel in de fotografie-week waren de portretten! Er zijn er volop gemaakt. De cursisten 'schoten' die van elkaar, binnen in een van onze stallen waar - door het enige kleine raampje daar - gewerkt kan worden met het 'Rembrandt-licht'. Clair/obscur... Maar ook in het atelier met kunstlicht op verschillende manieren.
Blijft over buiten... en ja, dus stiekem eentje van mij op het terras terwijl we koffie zaten te drinken met elkaar. 
Ik ben op een bepaalde manier geraakt door deze foto, merk ik. En dat is omdat ik hier aan mijn eigen houding kan zien dat ik al een heel klein beetje de rustige afstand tot de dingen (comme une sexagénaire, zestiger) verworven heb... en het genot daarover. Me niet over alles zo druk meer maken. Althans dat dénk ik te zien! En daar ben ik blij mee! 


gemaakt door Bernetta Harting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten