donderdag 14 mei 2015

Hemeltjelief... een heuse aspergeshoot!

Ook culinaire fotografie passeert de revue deze week! Plotseling kijk ik met het oog van een fotograaf naar de spullen en het voedsel om me heen. Nou, niet helemaal waar, want als blogger heb ik dat oog inmiddels wel ontwikkeld. De afspraak is dat als ik met iets fotowaardigs bezig ben in de keuken, ik Mark en de groep een seintje geef. Gisteren waren dat twee bossen asperges en wat oesterzwammen, vandaag was het een plank vol met verse vis. Dan komen de camera's (met de deelnemers erachter ;-) binnen en kan ik gerust even gaan zitten met een wijntje want daar wordt uitgebreid de tijd voor genomen. Dat is dan weer zo'n moment dat onze La Sauvagère-droom en de werkelijke praktijk 'samenvallen'. Onze gasten zijn geboeid en gedreven met hun passie bezig, genieten daar volop van en creeëren vervolgens de mooiste dingen! En wij genieten mee in dat proces...!
Hieronder een impressie van de aspergeshoot (niet te verwarren met shooter want dat is een appetizer van asperges):


En het is overigens ook leuk om over deze week op Marks blog te lezen, zie www.markisarin.blogspot.com

Voorbereiding
Docent Mark fotografeert het groenten-stilleven
Hier en daar wordt wat bijgeschikt
aan de compositie... klik, klik, klik
Mijn creatie...
Het gezamenlijk verorberen van de aspergesoep!
Prachtig, hè?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten