zaterdag 21 juli 2012

Vaderlijke zorg...

Mijn vader is nu 86 jaar en ik 57 en ik mag me af en toe nog steeds verheugen in zijn vaderlijke zorg...Het was een puinhoop bij mijn kruisbessenhoekje en mijn vader heeft dat vorige week weer helemaal netjes gemaakt. Hij heeft al het - inmiddels 70 cm hoge - onkruid eruit gewied en de stapstenen weer keurig teruggelegd. Ik ben er zooo blij mee! Het was me een doorn in het oog en de besjes gedijden ook niet lekker meer, want ze hadden natuurlijk teveel last van de 'mee-eters' om hen heen... Nu staan ze er weer frank en vrij bij, zij het wat allenig...(Zaans). Het hebben van een groente/fruittuin in de volle grond is enorm zwaar. Vandaar dat we de groenten en aardappelen in bakken telen, maar de fruitstruikjes staan hier in de volle grond. Als ik dat niet dagelijks bijhou overgroeit de boel me en krijg ik het onkruid niet meer makkelijk uit de klei getrokken. Vervolgens wordt dat van kwaad tot erger...en geef ik het op. En dan komt mijn vader en doet dat klusje voor me. Heel veel dank, lieve paps!!


14 november 2011 geplant...nu besjes, maar nog zuur...geduld!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten