donderdag 12 juli 2012

Pesto of pistou?

Vanochtend op de wekelijkse markt in Bellême mijn slag geslagen! Grote bossen biologische basilicum voor 1,20! Wat een rijkdom en wat een verschil met de soms erg iele plantjes die ze aanbieden. We hadden nog meer 'buiten', namelijk 5 kg verse abricots voor nog eens 14 potten confiture. Vanmiddag hebben we meteen verse pesto gemaakt voor bij de lunch en een bak voor in de vriezer voor pestosaus voor de zanggroep van volgende week...Fransen noemen het pistou en gebruiken het voornamelijk in de soep (heerlijk!!) en bij de vis, de italianen noemen het pesto. Het enige verschil is volgens mij dat er in pistou geen pijnboompitten zitten en véél meer knoflook.





3 opmerkingen:

  1. De confiture de abricot is goddelijk! Alweer bijna op ook (hint).
    warme groet, Johan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment, ik vind hem zelf ook zalig en neem een pot mee als ik naar jullie toekom...

      Verwijderen
  2. Ah, ik zie dat Johan ook al gebedeld heeft...

    BeantwoordenVerwijderen