vrijdag 14 februari 2014

À la Seurat

Op de bric à brac had ik vorige jaar een paar houten embauchoirs (schoenenspanners) gekocht. Mooie vorm, leuk ter decoratie... Deze week kreeg ik de geest en zag ze in mijn verbeelding plotseling gepointilleerd staan op kamer Seurat (impressionist). Zo gezien, zo gedaan... Heerlijk aan gewerkt, maar óók veel van geleerd. Hoe de uitstraling van de stipjes per kleur zo kan veranderen. Eerst had ik blauwen, toen stipjes omber en onmiddellijk veranderde de grondkleur. Nu ze klaar zijn zie ik dat ik ze ook kan ophangen als kledinghangers, vanwege de knopjes die erop zitten... grappig!

Eerst licht geschuurd en in de gesso
(grondverf voor kunstschilders) gezet

de eerste paar stipjes, nog lieflijk...


Eindresultaat, geversnist en al

Als kledinghaakjes....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten