maandag 15 september 2014

In de tuin met mijn vader

Mijn vader houdt hier weer lekker vakantie en elke dag doen we samen een klusje. Vandaag wilde hij één van de boomspiegels 'fatsoeneren'... Een aantal jaren geleden hebben we die samen gemaakt, rondom enkele fruitbomen. Omdat deze pruimenboom wat staat te zieltogen, vonden we het een goed idee om hem te voeden met compost en bloedmeelkorrels, zodat hij gedurende  de wintermaanden hopelijk weer wat gezonder wordt. Eerst alle plantjes en onkruid uit de boomspiegel (rondje aarde om de boom) verwijderd en met de compost erop ziet het er weer puntgaaf uit. Mijn vader wordt daar helemaal gelukkig van! Ik ook wel een beetje, hoor. Meer het aspect dat we daar de tijd voor nemen, als hoe het eruit ziet. Mijn vader gaat helemaal op in het verzorgen en bijhouden van de composthoop, zorgt dat hij voldoende warm wordt, hakt alle takjes die erop gaan mooi fijn en telt nog nét de wormen niet die hij erin ziet ;-)
Er huist vast een alchemist in mijn vaders ziel, zo gelukkig wordt hij ervan dat afval weer humus wordt. Onder het mom van: voedt de aarde en de aarde voedt jou. Dus helemaal in zijn element, mag ik wel zeggen. Voor ons is het heerlijk hem zo gelukkig te zien en hem te zien genieten dat hij lekker weer wat kan doen, want dat mist hij enorm in zijn nieuwe appartement. Dat rustig-aan klusjes doen rondom huis en tuin...
Tsja, wie vindt dat nu niet aangenaam?

Als je stil genoeg bent, hoor je de boom nu juichen...

Deze pruim is morgen aan de beurt!
Het composthoekje... 
Meneer torenvalk houdt ons vanaf het dak in de smiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten