zaterdag 28 januari 2012

Expressions...

In de toilet heb ik een heuse Franse spreukenwand met kitscherige bordjes met gouden randjes, zo afzichtelijk dat het weer leuk is! Sinds ik hier woon verzamel ik ze op brocantemarkten, dus heb inmiddels al heel wat trouvailles...
Er zijn saaie bij, in het Nederlands kun je daarbij denken aan: van het concert des levens krijgt niemand een program...

Maar ook lieve , leuke en leerzame, want bij sommigen zoek ik nog steeds naar een goede treffende vertaling...
Goed toch, om daar af en toe aan herinnerd te worden??

Deze was grammaticaal gezien leerzaam voor me, vanwege
de verschillende konteksten waarin je de woorden klein en groot gebruikt...

en de Fransen zouden de Fransen niet zijn als er ook niet
ondeugend flauwe gezegden bij zijn...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten