vrijdag 8 juli 2011

De diergaarde...

Poesje Jut is nu anderhalve week bij ons en het is een feest om te zien hoe vaak ze speelt met Jules, die zich min of meer over haar ontfermd heeft en ook zijn levendigheid weer terug heeft. Ze dollen veel samen, klimmen de boom in (natuurlijk te hoog, help hoe moet ik nu terug??) en ook in huis is het elkaar schoonlikken en liefst ook samen op schoot bij mij. Uit plaatsgebrek gaat Jut dan maar een beetje boven op Jules liggen....ik heb dan een torentje kat op schoot en alles spint (en ik erbij :-)
In het begin kroop Jut regelmatig weg tussen de droger en de vriezer (6 cm). Ze had dit als schuilplek. Toen ze dit gisteren weer probeerde zat ze plots klem, teveel gegroeid! Je had haar reactie moeten zien, ze begreep er niks van...
Foppe heeft bij al dit kattenplezier een beetje het nakijken. Wel is hij erg lief naar haar. Hij blijft even stilstaan als ze onder hem doorrent en geeft haar regelmatig 'neusjes'.
Het is 's morgens al een hele diergaarde bij het eten geven, ieder op een aparte plek. Want je begrijpt dat Foppe constant zijn oog  heeft op de volvette catmilk!


Op dit moment hebben we veel sprinkhanen, veel kleintjes en af en toe een grote. De poezen hebben het druk met vangen en opeten. Ondanks dat Jut ze als een soort speeltje ziet (denk ik) , loopt zij er toch al grommend mee naar binnen. Prooi gevangen! Maar zij is toch nog te onhandig om zo'n wild springend diertje te verorberen. Mazzel voor die sprinkhaan...


Dit was wel een hele grote, brrrr


Geen opmerkingen:

Een reactie posten